Održavanje kancelarijskog nameštaja

SAVETI ZA ODRŽAVANJE KANCELARIJSKOG NAMEŠTAJA

Održavanje kancelarijskog nameštaja i kancelarije čistim zvuči kao nešto jednostavno i bezazleno. Nešto što niste nikada ni primetili jer očekujete da sve bude tip-top i u najboljem redu. Nešto o čemu sigurno niste ni razmislili u toku svog dana. Sigurno postoje neke dobre vile ili kao u Diznijevom crtaću, metle magično ožive kad se poslednje svetlo u kancelariji ugasi.

Dok ispijate svoju prvu kafu na poslu, pre nego što se uhvatite u koštac sa novim obavezama, razmislite samo… Kako bi bilo da se ta fleka od kafe na stolu ne obriše? Da svuda ostaju otisci prstiju, toliko da ni ekipa iz FBI-ja ne bi mogla precizno da ih izbroji? Mrvice svuda po stolicama i kožnom nameštaju, zamuljani prozori, sloj prašine iz etisona. Kako to utiče na Vaše zaposlene ili Vašu produktivnost na poslu. I onda razmislite – ko bi želeo da radi u takvoj kancelariji?

Produktivnost i održavanje kancelarijskog nameštaja i prostora – karika koja nedostaje?

Produktivnost u čistom kancelarijskom nameštaju

U čistijoj atmosferi se lepše i produktivnije provodi vreme

Produktivnost na poslu u velikoj meri zavisi od atmosfere na radnom mestu. Ali ipak, dobar timski duh Vam neće nadomestiti nedostatak čistoće. Istina je da ovo nije odgovornost koju treba da snosi samo jedna osoba nego svi podjednako treba da učestvuju u naporima da se radni prostor učini besprekornim.

Poslodavac na prvom mestu treba da obezbedi adekvatan i udoban nameštaj da bi zaposleni što lakše i bolje odrađivali svoje obaveze. Ipak, ne završava se sve tu – priča s održavanjem kancelarijskog prostora tek počinje. Budite detaljni i istrajni u svojoj nameri da Vaši prostori budu besprekorni, a nameštaj očuvan.

Kada angažujete čistače  Vaših poslovnih prostora budite detaljni sa instrukcijama. Pravilno održavanje kancelarijskog nameštaja čuva Vaš novac. To je Vaša investicija i treba i sami da obratite više pažnje. Ukoliko želite povećanu produktivnost, priuštite svojim zaposlenima čist nameštaj, a novac od planirane zamene nameštaja iskoristite, na primer, da svoje zaposlene odvedete na neki interesantan tim bilding.

Prednosti pravilnog održavanja kancelarijskog nameštaja

Ono što je svakako jedan od benefita je lepši utisak koji ćete ostaviti na svoje potencijalne klijente ili poslovne partnere. Svako voli da kroči u čist poslovni prostor, gde sve površine sijaju i uglačane su, gde nameštaj deluje tako udobno. Kada ostavite utisak pedantnosti, ostavljate usput i utisak profesionalizma. Kad razmišljaju o uspešnim osobama, svima prvo padne na pamet idilična slika, poput onih sa stock fotografija. Neka svaki segment Vaše kancelarije bude takav.

Produktivnost zaposlenih je naravno Vaš najbitniji aspekt – a ovo sve proističe od zadovoljstva na poslu. Vremena goniča robova su davno iza nas i pametan poslodavac zna da su njegovi zaposeni najbitniji stub dobrog poslovanja. Dovoljno dnevne svetlosti, prijatan protok svežeg vazduha i čist kutak za svakog Vašeg zaposlenog – imate super recept za rast i razvoj. Ko bi rekao da takvi detalji znače toliko?

Koji su to koraci koje možemo preduzeti da kancelarijski prostori odišu dobrom atmosferom?

U održavanju kancelarijskog prostora učetvuju svi!

Pomenuli smo već da Vašim zaposlenima, poput delikatnih biljki, treba dovoljno dnevne svetlosti. Ipak, sa nameštajem to nije slučaj. Čuvajte Vaš nameštaj od izlaganja direktnim ili ekstremnim izvorima sunčeve svetlosti. Ovo može dovesti do izbledelih površina ili guljenja površinskog sloja farbe.

Postoji više vrsta nameštaja i oni se različito održavaju. Kožni nameštaj je uvek poželjan u kancelarijama jer je praktičan, udoban, moderan i ide uz svaki enterijer. Ipak, izbegnite abrazivne tečnosti za čišćenje jer možete da oštetite ovaj nameštaj. Kada je u pitanju kožni kancelarijski nameštaj koristite specijalna sredstva za čišćenje namenjena za ovu svrhu i nipošto ni Vi ni Vaši zaposleni nemojte eksperimentisati. Teške hemikalije nisu dobre ni za korišćenje u kancelarijama, a ni za ovakav nameštaj.

Prava tkanina je od ključne važnosti za čišćenje drvenog nameštaja. Korisite nakvašenu krpu za obrađeno drvo i suvu za neobrađene drvene povšine. Kada brišete, pratite teksturu drveta.

Redovno usisavanje kancelarijskog nameštaja od mebla čuva površine od nagomilavanja prašine, grinja i sličnih napasti. Ukoliko koristite prekrivače, perite ih svake nedelje da bi izgledali i mirisali sveže.

Termiti deluju kao stvar prošlosti, ali za svaki slučaj, brišite drveni nameštaj redovno prema uputstvu. Takođe, vodite računa o pojavi rđe na metalnim ormarićima. Rđa može učiniti da deluju starije nego što zapravo jesu. Uvek vodite računa o svojoj kancelariji i svim detaljima, ukoliko primetite kvar ili oštećenje, obavezno prijavite na vreme. I naravno, kada vek nameštaja prođe, zamenite ga sa novim. Neki stolovi su verovatno van svake pomoći i samo narušavaju izgled kancelarije i prave Vam gužvu.

Zaposleni takođe učestvuju u higijeni poslovnog prostora

Zaposleni bi trebalo da koriste podmetače za njihove radne stolove. Više je higijenski i neće dovesti do stvaranja onih sitnih ogrebotina koje kroz vreme postanu sve primetnije. Ovo doprinosi tome da stolovi izgledaju habano iako su tu verovatno kraće vremena. Vaši zaposleni bi trebalo da steknu naviku da svoju radnu površinu brišu mekom i čistom krpom redovno. 

Koliko god svi čekali pauzu za ručak, izbegavajte da jedete u kancelariji za stolom. Ne samo da će svuda biti mrva nego ćete potencijalno ostaviti fleke koje je teško otkloniti. Za prljavštinu od otisaka prstiju koristite blaga sredstva. Bilo šta jače može oštetiti površine.

“Čisto” kao prva pomoć za održavanje kancelarijskog nameštaja

Poželjno je da date precizne instrukcije čistačima Vaših prostora, ali pazite da im se od detalja ne zavrti u glavi. Vaši zaposleni mogu da levitiraju nad nameštajem u nameri da on ostane što duže očuvan.

“Čisto” je tu da preuzme onu ulogu nevidljive dobre vile sa početka priče. Dovoljno je jednom mesečno da dođemo i očistimo Vaše poslovne prostore. Mi znamo kako se koji deo nameštaja pravilno tretira i možemo udahnuti život u itisone od kojih ste skoro i odustali. I zaposleni će primetiti lepu promenu kada im ponedeljak na poslu ne padne toliko teško jer je sve savršeno čisto. Svakako će pokazati veću inicijativu da prostor ostane takav duže vreme.

Sviđa Vam se ovo što ste pročitali? Podelite savete za čistoću sa prijateljima!
error
Posted in Održavanje nameštaja, Poslovni Prostor, Saveti and tagged , , , , , .